Frågor och svar 2

2 kommentarer
Här kommer fler svar på frågorna som ställdes vid mitt och Maries författarbesök på Stöde skola.
 
Vilken av dina böcker tycker du bäst om?
 
Jag tycker (hittills i alla fall) alltid bäst om den senaste boken jag har skrivit. Jag vet inte varför, om det är för att det är den som finns färskast i minnet, eller om det är för att jag blir lite bättre för varje bok jag skriver. Jag hoppas förstås på att det är det senare alternativet. Jag vill gärna tro att jag utvecklas hela tiden, och hoppas att det aldrig ska stanna upp. Det vore hemskt att känna om några år att bättre än vad jag var 2013 blir jag nog aldrig. Sedan är förstås den första boken jag skrev en favorit för att det var den allra första, precis som jag tror att den första boken jag får utlandskontrakt på kommer att bli en favorit av just den anledningen. För ett utlandskontrakt ska jag ha någon gång, helst flera!
 
Läser du mycket?
 
Nej, det gör jag faktiskt inte. Men jag läser, varje dag. Ibland tidningar, ibland böcker. Just nu har jag ingen påbörjad bok, och är nästan lite rädd för att börja på någon. Jag är rädd att den ska vara så bra att jag hellre läser än skriver... Jag har en e-bok som jag passade på att ladda ner när den var gratis, Lust av Åsa Schwarz. Den handlar om en okänd författare som tar till någon slags magi för att bli framgångsrik, och jag är rädd för att jag kommer att tycka att den är väldigt bra. Och det har jag inte tid med just nu. Kanske vågar jag mig på att öppna den om några dagar?
 
 
Fler frågor och svar imorgon!
 
Ha en superbra dag!
 
1 Mia Skrifver:

skriven

Vad menar du när du säger att du inte läser mycket? Alltså vad skulle du säga att läsa mycket är?

Svar: Jag läser bara en liten stund varje dag, en sådär 20-30 minuter. Det tycker jag är ganska lite, men en del kanske tycker att det är jättemycket. När jag var liten läste jag åtminstone 2-3 timmar om dagen, och det är det jag jämför med nu när jag tycker att jag läser lite.
Anna Hansson

2 Mia Skrifver:

skriven

Ja då förstår jag. Men skulle faktiskt säga att 20-30 minuter per dag, varje dag, blir en hel del det med. Det är vad jag brukar säga åt mina barn att de ska läsa. Oftast blir det ju mer ändå.