Författare på film

En kommentar
Igår såg jag en film som jag inte hade hört eller sett nånting om, men blev intresserad av när jag läste huvudpersonen var författare. Det är säkert en jättebra film tänkte jag, men det var det inte. Kärlek i New York heter den. (Originaltiteln är Happythankyoumoreplease.) Den var lite konstig tycker jag.
 
Vad finns det mer för filmer där huvudpersonen/huvudpersonerna är författare? Tipsa gärna!
 
Jag kommer på tre stycken:
 
 
 
 
Men det måste väl finnas fler?
 
Ha en bra dag!
 
1 Mrs Andie:

skriven

Dark Half, Lida, 1408, Almost Famous (fast han är ju journalist i och för sig), Den vilda jakten på stenen, Capote, Naked Lunch, Wonderboys, Barton Fink,the
Ghost writer, Jack, Beat är några som jag kan komma på som handlar om författare.

Svar: Perfekt, tack så mycket för tipsen!
Anna Hansson