Intervju!

En kommentar
Imorgon är det dags för en intervju! Inte med mig den här gången, utan med Anna Helgesson. Hon har skrivit en bok som heter Resan till sommaren, och den ges ut av Idus förlag.
 
 
Resan till sommaren
 
Morfar hade sagt att stenen var magisk, att man kunde önska sig vad som helst och att det skulle gå i uppfyllelse.

Freja är tio år och träffar Rami, en pojke med rötter i Afghanistan. Hon berättar om sitt sommarparadis, sin mormor och morfars gård där hon är hela somrarna. Rami blir nyfiken och vill veta mer om Frejas upplevelser. Med hjälp av Frejas magiska halsband, gör barnen en tidsresa. Rami får komma till hennes sommarparadis! Där upplever de alla sommarens magiska aktiviteter, som kräftfiske, ridning, bad och midsommaren. Berättelsen om Freja och Rami handlar om glada sommardagar i ett underbart sommarsverige fullt av kärlek, men det är också en berättelse om utanförskap, sorg och saknad.
 
Omslaget är så fint tycker jag, men det borde nästan vara förbjudet att visa såna här somriga omslag när det snart är vinter, då längtar jag ju bara ännu mer!
 
Jag har frågat Anna en av de frågor som jag tycker är intressantast av alla när det kommer till författare. Hur lång tid tog det att skriva din bok? Jag vill helst att alla ska säga minst ett halvår, helst ett år, så att jag kan känna mig lite snabb, men om sanningen ska fram är jag nog väldigt seg...
 
Välkommen tillbaka imorgon så får du veta hur snabb Anna Helgesson egentligen är på det här med bokskrivande!
 
Ha en härlig dag!
 
1 Anna Helgesson:

skriven

Vad kul! Du har gjort det fint tycker jag!
Hoppas många kommer att läsa! Jag länkar från min blogg i morgon (om jag vet hur man gör...)
Jag kommer också tipsa om din bok Dansfeber smittar i morgon på radio Örebro! Roligt att få tipsa om en bok från någon jag "känner", eller i alla fall känner till!
Kram!

Svar: Jag ska länka till din radiointervju här förstås! :) Kram
Anna Hansson