Fler julklappstips

Kommentera
Här kommer fortsättningen på julklappstipsen som jag började skriva igår!
 
För barn i åldern 9-12 år som gillar något av följande: vänskap, spänning, humor, kärlek, dans och spöken, finns Dansfeber-serien. Hittills finns fyra böcker i serien. De kan läsas i vilken ordning som helst, och jag skulle vilja tipsa om del två i serien, Dansfeber smittar:
 
Jag tycker väldigt mycket om just den, eftersom den handlar rätt mycket om spöken... Både riktiga sådana, utklädda sådana, och spökhistorier. 
 
Sedan blir det ett litet glapp i ålder när det gäller mina böcker, för jag har (än så länge) inte skrivit någon bok för åldern 12-15 år. Wanted, som är mitt nästa tips, är egentligen rekommenderad från 15+, men många högstadieklasser har läst och uppskattat den, så den funkar fint även för lite yngre. Åtminstone om de gillar äventyr, hästar och vilda västern!
 
 
Hoppas att ni har hittat några böcker att lägga under granen nu. Om inte, säg gärna till vem ni letar efter böcker till, så ska jag göra mitt bästa för att fundera ut vilken av mina böcker som skulle kunna passa bäst!
 
Ha en fin dag!