Nytt förlag!

3 kommentarer
Nu är det äntligen klart med ett av förlagen jag väntat på kontrakt från. Jag fick ett mail om att de ville ge ut boken redan i somras, i juni om jag minns rätt, men själva kontraktet kom inte förrän nu, för några dagar sedan, efter att jag först fått läsa och godkänna det via mail.
 
Så, nu kan jag med glädje presentera ett (för mig) nytt förlag som jag förhoppningsvis kommer att samarbeta med länge: Nypon förlag
 
Nypon ger ut lättlästa böcker, och min första bok kommer ut under våren 2015, och tanken är att det ska bli en hel serie. Jag kan säga så mycket som att det handlar om vänner, hästar och ett stall. Men om den titeln jag föreslagit kommer att bli den som sedan sitter på boken, det vet jag inte än, så jag avvaktar med att berätta mer än så här just nu. Det känns i alla fall jätteroligt, och jag är väldigt glad att de tyckte om mitt/mina manus.
 
Ha en härlig dag!
 
 
 
1 Charlotte C:

skriven

Grattis till nytt förlag! Vad spännande att de vill ge ut en hel serie, ett sånt förlag vill jag också hitta! :P

Svar: Det är säkert inte omöjligt att hitta ett sånt! Det gäller bara att ha alla manusen färdiga när du skickar in, eller de första färdigt och synopsis på de resterande delarna, så kan det nog gå vägen, om du har tur! :)
Anna Hansson

2 Eva Karlsson:

skriven

Måste ha varit kämpigt att vänta så länge på kontraktet. Allt kan hända innan det är påskrivet har man ju läst om.
Stort grattis! En serie. Låter underbart.

Svar: Ja, det är ju jättejobbigt att vänta, särskilt när man är så otålig som jag... :) Men nu efteråt så känns det ju helt klart värt det!
Anna Hansson

3 Susanne Olars:

skriven

Vad roligt, ordet "kontrakt" ger mig pillriga skön-rysningar och jag hoppas också få uppleva det där en dag! :-)

Svar: Det hoppas jag också att du får! :)
Anna Hansson