Recension av En läskig resa

3 kommentarer
En sak till som hände medan jag var påskledig var att en bok kom ut. Em läskig resa från A till Ö, som jag skrivit tillsammans med Jennie Elverstig (som jag också skrivit böckerna om Drutten och Plutten med).
 
Det var BTJ, Bibliotekstjänst som recenserade den, och en bra recension från BTJ betyder mycket. Det brukar ofta bli fler böcker inköpta till bibliotek efter en sådan nämligen. Ju fler böcker på bibliotek, desto fler utlån (förhoppningsvis) och större chans för mig att få en av mina drömmar uppfylld, att få vara med på listan över de 200 mest utlånade författarna i Sverige. Så tänk på mig och min dröm nästa gång du är på ett bibliotek! ;)
 
Så här skrev i alla fall Brita Elmers om boken:
 
En läskig resa från A till Ö innehåller hela alfabetet med rimmade verser till ord som börjar på respektive bokstav, alla 29. Alla verser handlar om otäcka ting som varulvar, troll, vampyrer och spöken, men humoristiskt skildrat så inget blir farligt, bara roligt.
 
Illustratören, Jonas Olsson, som också illustrerat mina böcker om Familjen Skurk, får också beröm för sina fantasifulla bilder i recensionen. 
 
 
Boken kan beställas här för 99 kronor, eller hos andra intenetbokhandlar för ett lite högre pris. Förhoppningsvis kan den snart lånas på många bibliotek också.
 
Ha en läskigt bra dag!
 
 
 
 
 
1 Pia Widlund:

skriven

Godis till dig & ben till Dolly!

Svar: Ja, det vore nåt det! :)
Anna Hansson

2 Eva Karlsson:

skriven

Åh, vad mysig den låter! Varför skrev du den inte i ditt förra liv när jag gick i småskolan? :-)

Svar: Haha, ja det kan man ju fråga sig! Jag kanske skrev nån annan bok då? ;)
Anna Hansson

3 skitnerer.blogg.se:

skriven

Som blivande bibliotekarie ska jag definitivt lägga dina böcker på minnet inför framtida inköp ;)

Svar: Åh, vad gulligt av dig! :)
Anna Hansson