Dags att skicka manus!!

En kommentar
Nu ska jag skicka ett manus till förlag!
 
Det låter betydligt trevligare än vad det är, för anledningen till att jag ska skicka det är att det första förlaget som läste det, och dessuton gav förslag på omskrivningar, sedan tackade nej till den omarbetade versionen. 
 
Nu är det bara att hålla tummarna för att något annat förlag tycker att det skulle kunna passa deras utgivning. 
 
 
Tänk att jag egentligen skulle ha haft semester en vecka till. Det var tur att jag började jobba förra veckan. Inte för att jag har hunnit göra så mycket egentligen, men det har ju blivit mer gjort än det var tänkt från början i alla fall. Jag har skrivit två bilderboksmanus, och bokat tågbiljetter och hotell till lite författargrejer. Det känns som en bra start, tycker jag. Nu ska jag jobba i tre dagar till, och då är det ett lite längre barnboksmanus jag ska skriva på. Sen blir det helg och då ska vi hämta en hund! (Man kan aldrig få för många frallor!) Så då kan jag tänka mig att det blir lite semester igen efter det... 
 
Jag ska skriva ett inlägg här på bloggen om Selmas sommar också, hon har blivit jättestor nu och hunnit ställa till med det mesta... Först hade jag tänkt skriva om min egen sommar, men det har inte hänt så mycket alls, och det har faktiskt varit jätteskönt. Men, jag hoppas på en lite mer händelserik höst. Några stipendium får gärna droppa in, och det skulle inte vara så dumt med lite fler antagna böcker heller... Ett utlandskontrakt eller två är försås också välkommet! Och en gigantisk biblioteksersättning!
 
Ha en framgångsrik dag!
 
1 Pia Widlund:

skriven

En voffsing till. Härligt! Jag håller tummarna för att förlaget ska anta ditt manus! Och för lite annat som du ser fram emot också!

Svar: Ja, en hund från Hundstallet, hon är fem år. Bilder kommer förstås! :)
Anna Hansson