Föreläsning, fotografering och förlagsmöte

En kommentar
Den här veckan ska jag åka en sväng till Stockholm. Jag ska berätta om hur jag började skriva läromedel, för lärare som själva funderar på samma sak. Sen ska jag sova på hotell och det blir ju spännande. Jag som är van att bli sparkad i ryggen och magen, och väckt lite titt som tätt för att någon är kissnödig, eller för att det kliar i någons öra. (Ibland också för att Selma får för sig att hon bara måste upp och gömma om alla ben mitt i natten.) 
 
Innan jag åker hem sen ska jag och Maria, som illustrerar Fasliga fakta-serien, fotograferas hos Rabén & Sjögren, och också ha ett litet möte med förlaget. Det blir säkert trevligt! (Förlagsmötet, fotograferandet vete sjutton...)
 
Men sen är det faktiskt dags för semester för min del. Nu ska jag bara se på tv och gå ut och gå med hundarna i flera veckor! (Och äta chips, och kanske läsa någon bok, och kanske, kanske packa upp nån flyttlåda som fortfarande står ouppackad så här en och en halv månad senare...) Jag ska också se julkalendern varenda dag, för den är bara bäst! I love it! Lätt näst bästa julkalendern nånsin. (Inget slår väl Sunes jul?)
 
Jag har inte tidsinställd några inlägg den här gången, så nu blir det dött här ett tag. Antagligen ända till 2016! (Det låter så långt bort när man säger så, men det är ju bara några veckor!) 
 
Har du inte köpt färdigt alla julklappar än så är förstås mina böcker ett hett tips. De passar även bra att låna hem från bibblan för lite jullovsläsning (låna gärna alla du ser, jag VILL komma med på topp 200-listan av de mest utlånade författarna!) Och är du redan nu less på julen så kan du läsa den här novellen (går också att låna gratis från många bibliotek) så avtar säkert julstämningen lite!
 
 
Ha en underbar december!
 
1 Pia Widlund:

skriven

Hoppas du får en trevlig och givande Stockholmsresa!! Ha en bra jul!

Svar: Tack, och tack detsamma Pia! :)
Anna Hansson