Tråkigt besked

4 kommentarer
I slutet av förra veckan fick jag ett mail om att några manus jag skickat in till ett förlag inte blev antagna. Nu provar jag med ett annat förlag, och hoppas att det gå bättre där. Det enda som är lite jobbigt är att nu får jag vänta igen. De här skickade jag in i mitten av november, så det var "bara" två månader jag behövde vänta. Annars är rekordet för min del 13 månader, och då fick jag dessutom ett nej. Det längsta jag har väntat och fått ett ja är 8 månader, men då hann jag också med att göra en omskrivning efter förlagets önskemål under den tiden. 
 
Jag hoppas att jag i alla fall får svar innan sommaren på de här manusen, och medan jag väntar får jag väl skriva på något nytt då. Jag fick faktiskt en riktigt bra idé för några dagar sedan. Jag kan ju inte avslöja vad det handlar om, men något lite mystiskt och lite läskigt är det i alla fall. Skulle nog passa bra för barn i åldern 9-12 år. 
 
Ha en mysig dag!
 
1 Mia:

skriven

Trist trist trist. Men som du säger man får liksom ta nya tag och skicka vidare, skriva nytt och sen då låtsas att man inte väntar så fasligt mycket.

Svar: Ja, jag får försöka att inte tänka på de manusen på ett tag, så kanske väntan känns snabbare.
Anna Hansson

2 Emmelie:

skriven

Trist, håller tummarna för det andra förlaget!

Svar: Tack!
Anna Hansson

3 Pia Widlund:

skriven

Jag fick också ett nej idag...suck

Svar: Vad tråkigt! Hade du skickat till flera så du fortfarande kan hoppas?
Anna Hansson

4 Pia Widlund:

skriven

Japp, mååånga förlag blev det! Hoppet är det sista som överger en...

Svar: :)
Anna Hansson