Äntligen regn!

En kommentar
För en liten stund sedan började det smattra på taket, och på bara tio minuter så hade det blivit fyra grader kallare ute (och en inne). Sååå skönt! Varken jag eller smågrisarna gillar när det är 30 grader i skuggan. Vi har bara legat på soffan framför fläkten och tittat på tv mest hela dan. När Dolly och Selma har orkat har de busat lite och bråkat om leksaker. Det vill säga, Dolly har bråkat om leksaker. Alla är tydligen hennes. Kolla in minen på henne när hon smyger sig på Selma som har lyckats få tag i en liten häst eller vad det nu ska föreställa. Den fick hon inte ha länge till efter att den här bilden togs!
 
 
Jag har jobbat lite också, jag gör ju det ibland fast jag egentligen har semester. Jag tänker att jag har tagit semester från att skriva nytt, men inte från allt. Idag har jag till exempel läst igenom den färdiga texten till den tredje boken i serien om Stallet Lyckan. Bokserien är lättläst och ges ut på Nypon förlag, och den här tredje delen, Hopptävlingen, kommer till våren. Nu var det länge sedan jag läste den sist, några månader åtminstone, så det var faktiskt lite spännande idag. Och bäst av allt, jag kände mig jättenöjd! Bok nummer två kommer nu i augusti, och den handlar om en häst som rymmer... Spännande värre!
 
Nu ska jag gå och titta om det kanske har blivit en till grad kallare inomhus! (Är det varmare än 25 går det ju inte att gå och lägga sig!)
 
Ha en mysig natt!
 
1 Pia Widlund:

skriven

Söta dom är!! Regn, ja tack!!!

Svar: :)
Anna Hansson