Stipendium i år?

En kommentar
Kan det kanske vara mitt tur att få ett stipendium i år? Jag hoppas ju förstås det, och har sökt Författarfondens stipendium för sjunde eller möjligtvis åttonde gången. Har tappat räkningen lite, men har i alla fall kommit fram till att det borde vara min tur att få det nu. Hoppas bara att Författarfonden kommer fram till samma sak! ;) Besked väntas i juni... 
 
Tills dess får jag väl fortsätta att skriva manus och noveller. Just nu går det både bra och dåligt. Bra, för att kontrakt på en ny bokserie är på väg. Dåligt för att jag precis fått ett ungdomsmanus refuserat efter att ha väntat otåligt på svar i ett halvår, och dåligt för att jag skickade in några noveller till en veckotidning och fick svar för ett litet tag sedan om att de inte ville köpa in någon av dom. 
 
Så nu har jag skickat en av novellerna till en annan veckotidning, och den andra ska jag klura lite på om det kanske går att göra nåot annat av. Ett lättläst manus för vuxna kanske. Och ungdomsmanuset, det är "bara" att redigera om och skicka in till andra förlag och hoppas att det går bättre där. Jag fick i alla fall flera tips om hur jag skulle kunna förbättra manuset som jag tror att jag kommer att ha stor nytta av. 
 
Men innan jag tar tag i det ska jag skriva på ett manus som måste skrivas på i dagsljus, så läskigt är det! (Även om det är en barnbok... Men är man mörkrädd så är man!)
 
Ha en fin dag!
 
1 Sofia Fritzson:

skriven

Jo, det går ju lite upp och ner det här livet. Hoppas du får stipendium i år!

Svar: Ja, men kan det inte bara gå upp, upp upp hela tiden? :)
Anna Hansson