Bokmässan 2015!

2 kommentarer
Bokmässan i år var ju bara bäst!
 
Jag var bara där en och en halv dag, men det räckte gott och väl (även om det säkert hade varit superkul att vara med även på lördagen). 
 
Jag hann med att intervjuas på Rabén & Sjögrens mon(s)terscen om Fasliga fakta om rysliga varelser:
 
Foto: Hanna Lans
 
Jag signerade sjukt många böcker (faktiskt!) i Beta Pedagogs monter:
 
Foto: Emmalill Frank
 
Och så träffade jag trevliga läsare, författare, illustratörer och förlagsfolk, de flesta för allra första gången! Här träffar jag till exempel Johanna som illustrerat serien om Saga som får vara på sin farbror Åkes cirkus en sommar.:
 
Bild från Beta Pedagogs Instagram
 
Bland det bästa av allt som hände var att en av mina senaste böcker; Klass 5C - Den värsta dagen, fick en så fin recension från BTJ, som jag fick läsa på torsdagen. Det är Anna-Karin Närkling som skrivit recensionen, och man får inte dela med sig av hela, men jag har valt ut två meningar jag verkligen blev glad när jag läste:
 
Den här boken är ett utmärkt lästräningsredskap för de som går på mellanstadiet. ... Den värsta dagen! är en bra bok av hög kvalité för den som behöver stöd i sin lästräning av olika skäl.
 
Nu är det bara att hoppas att del två och tre i serien blir lika uppskattade! ;)
 
Ha en bra dag!
 
 
 
 
 
1 Susanne Olars:

skriven

Låter som en toppenmässa för dig! Vilken boost inför höstens arbete! :-D

Svar: Ja verkligen! :)
Anna Hansson

2 Anonym:

skriven

Underbart Anna! Vore kul att dels monter med dig i framtiden. 😉 Hoppet är det sista som överger en! Haha!
Härliga bilder Anna. Du är en förebild!

Svar: :)
Anna Hansson