Massor av nya, fina böcker!

Kommentera
I fredags hämtade jag ett litet paket med friex från Beta Pedagog. Det var tre böcker om Saga, som tillbringar sommarlovet på sin farbror Åkes cirkus, och så var det tre böcker för lite äldre barn, 9-12 år. Saga-böckerna är, precis som mina tidigare böcker på Beta Pedagog, skrivna för 6-9 år. Precis som i tidigare böcker finns ett kortare arbetsmaterial längst bak i varje bok. 
 
Saga leker och har roligt, men plötsligt händer något. Cirkustältet går sönder, och det är hennes fel. Kommer hon att kunna laga det, eller måste de ställa in kvällens föreställning?
 
 
 Kamelen Glenn har rymt och Saga får i uppdrag att leta rätt på honom. Hon letar överallt, men hittar honom inte. Vart har han tagit vägen? Varför har han rymt? Och kan Saga komma på ett sätt att få honom att stanna i hagen?
 
Djuren på cirkusen kliar sig som om de vore galna. De verkar ha fått loppor. Cirkusloppor! Men vad är egentligen cirkusloppor och hur blir man av med dem?
 
 
Jag håller tummarna för att böckerna kan tänkas passa er eller någon ni känner! De har nog inte hunnit köpas in till några bibliotek än, men jag hoppas att de gör det snart!
 
Imorgon visar jag de tre andra böckerna!
 
Ha en härlig dag!