Intervju med Dolly Detektiv

Kommentera
Det här inlägget är tidsinställt eftersom jag är ledig, men lämna gärna en kommentar ändå!
 
Här följer en intervju, som jag tror att den skulle ha kunnat se ut, om Dolly hade kunnat prata! (Som hon kan i böckerna!)
 
1. Hur ser en arbetsdag ut för dig?
 
Jag brukar alltid se till att ta en ordentlig sovmorgon. Man jobbar som bäst när man är utvilad! Sen sitter jag gärna en timme eller två i solen och bara tar det lugnt, innan jag tar tag i dagens uppgift. Oftast är det någon som behöver min hjälp med ett brott av enklare slag, en stulen matskål till exempel. Hittills har det inte funnits något fall jag inte kunnat lösa!
 
2. Vad gör du på fritiden?
 
Ungefär samma saker som jag gör på jobbet. Nosar!
Jag tycker också mycket om att busa, leka med bollar och gosa. 
 
3. Har du något fall på gång just nu?
 
Jag har precis löst ett fall som var riktigt spännande, ett midnattsmysterie. Jag trodde att det handlade om ett spöke, men det var något helt annat. Nu ska jag ta lite semester innan jag tar tag i nästa brott, som handlar om en spårlöst försvunnen plånbok. Det låter verkligen som ett fall för mig!
 
 
 
 
Välkommen tillbaka igen nästa måndag, för ett nytt inlägg!