Dagsrapport

Kommentera
Jag läste en författarblogg där den som skrivit gjort en dagsrapport varje dag, och blev lite inspirerad. Så idag tänkte jag göra samma sak, fast bara under en dag istället för under en vecka. Jag tänker att det kanske kan vara kul att läsa, och att det kanske gör att jag är lite mindre lat en dg i alla fall. Så, så här har min dag sett ut idag:
 
8.55 Någon väckte mig med att slicka mig i ansiktet och sedan sätta sig på mitt huvud. Jag tror att det var hundspråk för nu går vi upp för sjutton. Så det gjorde vi. (En hund ville sova mer, klokt val.) Jag släppte ut Selma (så klart) så att hon fick göra sina behov, vilka var kissa, bajsa, springa runt och hoppa, skälla lite och äta snö. Sen fick hon lite mat och jag fick mycket frukost. 
 
9.40 Svarade på mail, skickade mail, gick igenom Fasliga fakta om märkliga platser en sista gång innan den ska skickas till tryck idag vid lunch. 
 
10.20 Drack te, såg lite på tv, hämtade hund nummer två. Släppte ut hund nummer två. Skrev ett blogginlägg som ska publiceras imorgon. 
 
11.00 Pratade med en kompis i telefon, inte alls jobbrelaterat med väldigt trevligt... 
 
13.00 Åt lunch, gick på en promenad med hundarna, handlade, fikade. 
 
16.00 Jaha, nu var arbetsdagen slut. Kanske min sämsta ever, men ändå en fin dag. Jag hade ju tänkt att jag skulle jobba bättre om jag var tvungen att skriva ner allt jag gjorde, men det verkade som att det blev sämre. Imorgon ska jag inte skriva upp allt jag gör, då kommer det säkert att gå bättre! :)
 
Ha en trevlig kväll!