Sista genomläsningen, kanske...

En kommentar
Igår jobbade jag lite fast det var röd dag och allt. Jag läste igenom Jul på Monsterhotellet för kanske sista gången, för att se om jag hittade något som behövde ändras. Jag hittade en del småsaker, men inte mycket och inga stora grejer, så kanske har jag sett texten för sista gången nu innan det blir en bok av den. 
 
Jag vet faktiskt inte om det är tänkt att den ska komma ut nu under våren eller till hösten, men den kommer att finnas att köpa och/eller låna i god tid före jul i alla fall. 
 
Idag ska jag jobba med något som är inte är så van vid, och det är ett manus för vuxna. Ett lättläst manus som jag ska försöka göra ännu mer lättläst, och sedan skicka till ett förlag igen, för kanske, möjligtvis, förhoppningsvis, är de intresserade av att göra en bok av det. De vill i alla fall läsa det igen efter att jag arbetat om det lite. 
 
Jag hoppas att jag lyckas och att det håller hela vägen, så att jag snart kan bli barn- ungdoms- och vuxenboksförfattare!
 
Ha en framgångsrik dag!
 
1 Pia Widlund:

skriven

Spännande. Kul att variera med ett vuxenmanus, hoppas det går bra!

Svar: Tack! Ja, jag hoppas att det går vägen, det vore jättekul! :)
Anna Hansson