Fredag den trettonde...

Kommentera
Nån gång ska jag skriva en bok om fredag den trettonde. Inte för att jag tror på att man har extra mycket otur den dagen, men för att jag tror att det skulle kunna vara riktigt roligt. Jag tänker att det finns två vägar att gå, antingen otur som i haha, roliga och klantiga saker händer, eller så kör man på massor av spöken, för det är ju lite otur om såna kommer också, oftast i alla fall... 
 
Jag har faktiskt skrivit en bok som lika gärna skulle ha kunnat utspela sig på just fredag den trettonde. Den handlar om en så där dag när allt som inte får hända händer. Klass 5C - Den värsta dagen
 
 
 
 
Ett marsvin rymmer, en pälsmössa försvinner och en fråga chans-lapp hamnar hos helt fel person. Det här är verkligen den värsta dagen någonsin!
 
Den är faktiskt riktigt rolig, och passar för barn i åldern 9-12 år ungefär. Det finns ett kortare arbetsmaterial längst bak, som man kan använda om man vill använda boken i skolan! Den finns att låna på många bibliotek också. 
 
Nu håller jag tummarna för att inget oturligt händer idag!
 
Ha en bra dag!