Fyra nya böcker!

Kommentera
I lördags hämtade jag ett paket med inte mindre än fyra olika friex. Alla lika fina, alla för barn i åldern 6-9 år, och alla utgivna av Beta Pedagog. Längst bak i varje bok finns ett kortare arbetsmaterial som går precis lika bra att använda sig av vid lästräning hemma som i skolan. Det går också bra att strunta fullständigt i det, om man bara vill läsa en rolig bok.
 
 
Alla böcker ingår i serier, men går att läsa i vilken ordning man vill. Frans och Fiffi i badhuset är till exempel nummer sju i serien om Frans och Fiffi, så läser och gillar man den har man sex böcker till att läsa. 
 
Jag fick höra av en lärare i helgen att hon haft en lektion där hon jobbat bara med Frans och Fiffi (och arbetsmaterialet skulle jag tro) med sin klass, och det hade varit mycket uppskattat. Det var förstås jättekul att höra, och jag hoppas att många lärare använder mina böcker i sin undervisning. 
 
Ha en rolig dag!