Just ja!

Kommentera
Jag har ju haft en bokrelease som jag inte berättat om!
 
Jag har inte haft så många bokreleaser, även om jag skrivit en hel del böcker. Jag har haft en riktig, alltså en sån man tänker på när man tänker på releasefest. Kvällstid, snacks, uppträdanden, signering, osv. Det var för Wanted, som jag skrivit tillsammans med Marie Nilsson. (En Vilda västern-roman, om det är någon som gillar sånt?)
 
Sen har jag haft några på biblioteket, och en på en bokhandel. Och i början av oktober var det dags för en på biblioteket igen. Då hade jag bjudit in två treor från en skola i närheten. Jag läste högt ur boken, men bara en liten del, och sedan gjorde eleverna egna fortsättningar. Det blev jättelyckat!
 
Så här såg det ut!
 
 
Det var alltså Skattbergets hemlighet som var dagens "huvudperson" även om den kom ut redan i augusti. Jag tror att eleverna uppskattade delen jag läste, och jag vet att de skulle få höra resten på skolan vid ett senare tillfälle. Det är alltså en lättläst fantasybok som passar barn i åldern 6-9 år ungefär (vilket i själva verket betyder kanske 6-11 år, eller egentligen barn och vuxna i alla åldrar, så länge man gillar andra världar, portaler, sanningsmaskiner och diamanter...).
 
Ha en fantasifull dag!