Jobb jobb jobb jobb jobb!

En kommentar
Nu jobbar jag igen, wohoo!
 
Det har varit riktigt skönt att vara ledig så länge, men det känns inte allt för dåligt att börja jobba igen heller. Har man ett så trevligt jobb som jag har (och framför allt en så trevlig chef!) behöver man inte ha någon söndagsångest direkt! :)
 
Jag har fått flera recensioner under sommaren, både på böcker som kom ut i våras och böcker som kom ut nu i början av hösten, och särskitl en stack ut. Det är faktiskt en av de bästa recensionerna jag har fått, på en av de viktigaste böckerna jag har skrivit. 
 
Boken heter Lovisa och nötterna och är en bilderbok som handlar om nötallergi. Illustrerat har Maria Anderssom Keusseyan gjort (Fasliga fakta, Frans och Fffi, Drutten och Plutten).
 
 
BTJs recensent Annika Lundeberg skrev så här:
 
Lovisa och nötterna är en enkel, lättläst bruksbok om att ha en 
allvarlig allergi [...]Det är sympatiskt att illustratören Maria Andersson Keusseyan ritar en klass med barn med olika bakgrund och 
utseenden [...] Med okonstlat språk och utan avancerade ord förklarar Anna Hansson hur det är att vara livshotande allergisk, med 
osäkerheten, mediciner och adrenalinspruta. Det här är en oerhört 
viktig bok [...] Författaren visar ett stort engagemang för barn med 
allvarliga allergier. Det kan bli livshotande, så visa hänsyn är bokens budskap.
 
Inte konstigt att jag blev glad va? Nu hoppas jag att många bibliotek köper in boken från BTJ, så att man barn (och vuxna) kan låna den och läsa och tänka till om det här med att äta nötter på offentliga platser!
 
Jag har en pdf med information om boken om det är någon som vill ha att skicka vidare till/skriva ut och lämna till förskola, skola eller liknande? Skriv en kommentar med en mailadress i så skickar jag (och ingen mer än jag kommer förstås att se adressen!).
 
Nu ska jag göra något jag tycker mycket om, skicka en faktura! (Fast ännu mer tycker jag förstås om när den betalas!)
 
 
Ha en härlig höstdag!
 
1 Pia Widlund:

skriven

Va produktiv du är. Kör hårt!

Svar: Ska göra mitt bästa! :)
Anna Hansson