Rapport från en signering

En kommentar
I lördags var jag ju i Sundsvall på Akademibokhandeln Vängåvan för att signera böcker. Det blev dock inte så värst många signerade... Men, många bläddrade, jag delade ut visitkort och jag såg så trevlig ut jag kunde, så förhoppninsvis leder det ändå till fler köp vid ett senare tillfälle. Kanske till jul? Eller kanske inför julen? Jag har ju nämligen skrivit en adventskalenderbok!
 
Vad är då en adventskalenderbok, kanske du undrar? Det är en bok med 24 kapitel, så att man kan läsa ett varje dag i december ända fram till julafton. Precis som en adventskalender alltså, fast bättre!
 
Min adventskalenderbok heter Jul på Monsterhotellet, och handlar förstås om Ulv och Ylva, deras pappa Bosse och farmorspöket. Som alla de andra böckerna om Monsterhotellet med andra ord!
 
 
Den kommer inte ut förrän den 19 september, men man kan ju alltid planera sina inköp i förväg... Om man inte vill köpa den själv, men ändå läsa, brukar det gå bra att lämna inköpsförslag till sitt bibliotek! (Bara ett litet tips!)
 
Så här står det om boken på Beta Pedagogs hemsida:
 
Julen närmar sig på Monsterhotellet och det är mycket som ska hinnas med, utöver att ta hand om hotellets gäster. Det ska städas och pyntas. Den perfekta julgranen ska hittas, huggas och kläs. Julklappar ska slås in och julkakor ska bakas.
Och så bestämmer sig Ulv och Ylva för att ta reda på om jultrollet finns på riktigt eller inte.

Spännande va?
 
Ha en julig dag! (Nej, det är INTE för tidigt för det!) :)
 
1 Pia Widlund:

skriven

Ha en julig dag du också!

Svar: :)
Anna Hansson