Saker som hänt i sommar

Kommentera
Det här hände i sommar medan jag var ledig:
 
1. Det kom en ny bok och en ny människa
 
 
Boken heter Skattbergets hemlighet, och är lättläst fantasy för 6-9 år.
Så här står det på baksidan:
 
Kan det verkligen stämma att den mystiska tjejen som dyker upp på skolgården kommer från en annan värld? Hon ser alldeles vanlig ut, men luktar ovanligt gott.Ellen och Aron vet inte riktigt vad de ska tro, men hon behöver deras hjälp. De bestämmer sig för att följa med henne till Skattberget där portalen till den andra världen ska finnas. För hur många chanser får man egentligen att ta sig till en annan värld?
 
2. Jag fick ett mail om att ett manus jag skrivit för vuxna blivit antaget. Ett lättläst sådant som kommer att komma ut våren 2017 på Vilja förlag
 
3. Jag fick friex som jag knappt förstår ett ord av, för den danska översättningen av En häst på rymmen, som där heter En häst stikker af. 
 
 
Jag tror inte det hände så mycket mer än det faktiskt, inte vad jag kan komma på i alla fall.
 
Under hösten händer det lite mer saker, jag ska hålla i en skrivarworkshop, träffa några skolklasser på bibliotek, och signera böcker. Först ut blir nu på lördag, den 10/9 på Akademibokhandeln Vängåvan i Sundsvall. Där kommer jag att vara mellan kl 12 och 14, på deras Höstbokfestival. Här finns en länk till programmet.
Jag hade väl tänkt skriva lite fler böcker också, och förhoppningsvis få många fler redan skriva antagna, och fler utgivna översatta till andra språk.
 
Vad har du som läser det här för höstplaner?
 
 
Ha en fin dag!