Sökt stipendium!

En kommentar
Igår var sista ansökningsdagen för stipendium från Författarfonden, och jag har sökt för typ tionde gången. Nu måste det väl bara vara min tur att få ett?! Besked kommer i december, så nu är det bara att vänta, vänta, vänta...
 
Lite tidigare än så kommer något annat jag väntat länge på, nämligen resultatet av förra årets biblioteksutlåning. Jag hoppas och tror att det kommer att ha lånats ut fler av mina böcker ifjol än året före, och 2014 var det runt 30 000 utlån. Jag håller tummarna för att det ska ha varit runt 50 000 år 2015. Jag tror inte att det är omöjligt, med tanke på hur många fler böcker som fanns att låna då, men det behöver ju inte betyda att de verkligen lånats ut.
 
Mitt drömmål när det gäller antal utlån är 100 000, både för att det är ett coolt nummer och för att jag då skulle hamna på topp 200-listan över de mest utlånade författarna i Sverige (och inte allra längst ner heller!).
 
Så, det är två saker jag håller tummarna för just nu!
 
Ha en trevlig dag!
 
1 Emmalill:

skriven

Jag håller ena tummen för dig och andra för mig😘

Svar: Detsamma!! :)
Anna Hansson