Jippie!

Kommentera
Nu kommer ett sånt där lite jobbigt inlägg, ett sånt som jag själv hatar, när någon berättar lite men inte allt...
 
Jag och Emmalill har fått en så fin nyhet att jag knappt tror att det är sant. Och snabbt gick det också. Jag skickade in ett manus till ett förlag som jag inte kände till tidigare, och det visade sig att de gillade det och vill ge ut vår bilderbok!
 
Emmalill hade redan gjort skisser på hela boken, och ska nu göra framsidan innan boken ska säljas in. Någon gång i slutet av april är det tänkt att den ska komma ut, så det är ganska snabba ryck och det är bra när man är så dålig på att vänta som jag!
 
Men man får ju inte alltid bra besked. Samma dag som jag fick det här positiva beskedet från ett förlag fick jag också ett negativt från ett annat på ett manus jag hade hoppats mycket på. Det var väldigt tråkigt, men det gäller att inte ge upp utan skicka vidare istället och hoppas att det kan passa bättre på något annat förlag. Det är synd bara att det brukar kunna ta några månader innan man får veta något... 
 
Jag fick ett lite halvpositivt besked innan jul också, ett förlag som skulle diskutera mitt manus och sedan höra av sig. Så nu håller jag tummarna för att de kommer fram till att det var ett fint manus jag skrivit, och att de vill göra en bok av det! Och så hoppas jag på besked innan helgen, eftersom jag är så dålig på att vänta...
 
Ha en mysig kväll!