Jobbar och jobbar...

Kommentera
Inte vilar jag bara för att det är röd dag inte... Inte ens att det är fredag kväll spelar någon roll! Och det är väl det som är den största fördelen med att vara författare. Med väldigt få undantag kan jag jobba när jag vill och låta bli att jobba när jag vill. Och nu lät jag bli att jobba några veckor runt jul, men så hade jag ett manus som skulle vara färdigredigerat på måndag som jag bestämde mig för att ta tag i på dagen idag. Det gick snabbare än vad jag hade trott, så jag fortsatte med lite research till ett annat manus, och även det gick snabbare än vad jag hade trott så vips hade jag en första version av ett barnboksmanus färdigt. 
 
Jag skrev det för hand. (Jag gör så ibland.) Då blir det som en redigeringsomgång bara genom att renskriva det på dator. Sen behöver jag se till att det är rätt antal ord, och kolla lix så att det är lagom lättläst. Lix (läsbarhetsindex) säger förstås inte allt, jag måste också fundera på ordval och ordningsföljd när det gäller vad jag berättar. Det är svårt att skriva lättläst! (Men roligt!) Sen är det bara att skicka in till förlaget och hålla tummarna för att de gillar! Jag har gett mig själv en egen deadline på söndag kväll, vi får väl se om jag hinner med. Men blir det så kallt som igår och idag (27-28 minus!) så blir det inga problem, då är det ingen hund som vill gå ut och rastas och då har jag helt plötsligt flera timmar över att jobba på! Hundarna går före jobbet, så klart!! Kolla bara vad söta dom är liksom:
 
 
Ha en mysig kväll!