Nej om man skulle ta och...

Kommentera
... jobba lite igen?
 
Fast jag har faktiskt jobbat lite den här veckan. Lite. Mindre än vanligt, så det kan räknas som semester ändå! Nästan i alla fall. 
 
Jag har bland annat jobbat med Beas blogg! - Stora planer på gång! som är en bok för 9-12 år ungefär, inte lättläst och faktiskt ganska tjock! Om man jämför med många av mina böcker i alla fall. Den har jag skrivit med Erika Bengtsson, och som alltid när man är två som skrivit så blir det en hel del mer att försöka få ihop i slutet. Man upptäcker att en beskrivit ett klädesplagg som en tunika, och en som en tröja, till exempel. 
 
Men, vi har fått ihop en riktigt rolig historia (tycker jag själv)! Och det där lilla extra jobbet som tillkommer i slutet har man liksom tagit igen i början, när man varit två om att hitta på allting och det gått så himla lätt för att det varit så himla roligt!
 
Jag kommer att berätta lite mer om den här boken när det börjar närma sig utgiving, och även intervjua Erika inför den bokrelease hon kommer att ha!
 
 
Ha en fin eftermiddag och en trevlig helg!