Myrstackarna!

Kommentera
Idag, den 19 maj, släpps en ny bok som jag skrivit. Nämligen Myrstackarna!
 
 
 
Så här står det om boken på Adibris:
 
Vilka djur är det mest synd om i skogen?
Jo, MYRSTACKARNA!

Från gänget bakom Fasliga fakta kommer nu en ny serie: intresseklubben! Lättläst fakta med glimten i ögat.

Myror ser man lite överallt men vad håller de på med egentligen? Läs om arbetsamma stackmyror, godissugna svartmyror och om faraomyror, små krabater som äter sårskorpor. Följ med in i stacken och hälsa på i röran hos familjen Myrberg. Och fnissa lite åt myrornas favoritmat riktigt mumsigt bladlusbajs!

Kort, lättläst text och pratbubblor skrivna med versaler. Många roliga och kluriga bilder av Maria Andersson Keusseyan.
 
När jag fick idén till boken visste jag inte hur coola och spännande myror är. Jag ville bara skriva en bok med titeln Myrstackarna. Men oj, vad jag lärde mig mycket om myror när jag skrev den! 
 
Om jag minns rätt så var det våren 2015 jag fick idén och började skriva, och nu, två år senare är det en bok. Det är inte klokt vad lång tid det kan ta egentligen! Men vissa saker är ju värda att vänta på! ;)
 
 
Har en my(r)sig dag!