Till förmån för Dog Rescue

En kommentar
Hela maj, och endast i maj, säljs min e-novell Fyra små tassar. 25% av vinsten går direkt till föreningen Dog Rescue, som hjälper herrelösa hundar i Rumänien. 
 
Så vill du ha något att läsa på bussen, i solen eller i soffan, passa på att välja en novell som inte bara ger en stunds nöje för dig, utan även något för hundar som behöver det. Kanske räcker det till lite mat, veterinärvård eller kastrering av en hund för att minska antalet gatuhundar i framtiden. 
 
Novellen hittar du här. (Den finns också att köpa från Adlibris och Bokus!) Tipsa gärna andra om den också!
 
 
Ha en fin eftermiddag!
 
1 Monika Chanovian:

skriven

Har läst några av dina gamla blogginlägg. Undrar om du har några bra tips när det gäller noveller till veckotidningar. Hur länge det dröjer innan man får svar. Måste noveller ha massa dialoger`. Tacksam för svar.

Svar: Hej!Jag tror inte att det finns någon regel som säger att novellerna måste ha dialoger men jag tror att det är absolut vanligast. Jag har bara skrivit noveller med dialog i. Köp ett gäng veckotidningar och studera novellerna, så ser du rätt snart vad för något tidningarna är ute efter! Angående tid för svar så kan den vara väldigt lång. Jag har väntat allt ifrån några månader till över ett år.
Anna Hansson