Detektiv sökes!

Kommentera
Idag skulle jag verkligen behövt hjälp av en detektiv. Jag provade förstås med Dolyl Detektiv, men hon påstod att hon var mer för att nosa och spåra än att söka adresser på nätet... 
 
Jag har fått ett jättefint brev med teckningar från en klass, och många av eleverna hade frågor om vilken som var min första bok, hur gammal jag är, och så. Men, det saknades en avsändaradress och dessutom namnet på skolan det var från, så just nu har jag inte mer att gå efter än lärarens namn och vilken kommun skolan ligger i. Men jag ska göra mitt bästa för att hitta igen rätt adress, så att jag kan skicka ett brev tillbaka!
 
Jag ska också skriva lite manus idag, är det tänkt. Igår blev det nästan ingenting gjort för min del, men sånt händer ju... Jag gjorde i alla fall en radiointervju med P4 Uppland, om Stella och pälsdjuren. Jag hoppas att många som lyssnade tyckte att det lät som en bra och intressant bok! Jag tror att vi (Maria som illustrerat var med på plats, och jag över telefon) blev intervjuade på en bra tid i alla fall, 16.10. Jag tänker att många var på väg hem från jobbet då, och lyssnade på radio i bilen eller kanske på bussen.
 
 
Det blev mycket prat om pälsdjursallergi, och varför en sån här bok behövs!
 
Jag hann med att öppna lite mail också och fick då ett fint besked om att ytterligare fem av mina böcker komma att översättas till danska. Jätteroligt, tycker jag! Nu är det nog 17 stycken om jag räknat rätt! (Heja Danmark!)
 
 
Ha en härlig dag!