Stella och pälsdjuren

Kommentera
Idga fick jag hem mina friex av bilderboken Stella och pälsdjuren. Den var precis lika fin som jag hade trott att den skulle vara. Maria Andersson Keusseyan (som också illustrerat böckerna om Frans och Fiffi, Drutten och Plutten, Fasliga fakta och Intresseklubben) gör alltid så fina bilder. Jag vill gärna tro att jag skulle ha illustrerat som henne om jag hade kunnat illustrera. Men nu kan jag "bara" skriva, och då är det tur att det finns andra som kan fixa resten!
 
 
Stella och pälsdjuren är skriven för barn i åldern 3-6 år, men passar även för lite äldre barn tycker jag, särskilt som den är skriven för att sprida information om pälsdjursallergi, och det kan ju behövas även om man är lite äldre! Boken är faktagranskad av Astma- och allergiförbundet, och det känns viktigt tycker jag, så att allt som står är rätt. 
 
Boken finns att köpa nu, och snart att låna på bibliotek (det brukar ta lite längre tid innan de hamnar där, men förhoppningsvis är den i alla fall beställd till flera ställen!), och idag fick den en recension av BTJ (Bibliotekstjänst). Den var inte så mycket att citera, inte några superfina meningar som jag är extra stolt över eller så, men en bra och positiv sammanfatting av boken som jag hoppas gör att många bibliotek köper in den!
 
 
Ha en fin kväll!