Dagens jobb!

Kommentera
Jag har redan hunnit jobba lite grann idag, och det jag har gjort är läst igenom en bok som ska snart ska tryckas. Jag hittade tre små pyttesaker som kanske behöver ändras, det handlar mest om att ta bort eller byta ut ett ord. Om inte någon på förlaget hittar något annat så tror jag att den är så färdig den bara kan bli. Jag längtar redan tills den kommer ut, det ska bli spännande att se hur tjocke den blir, det är lite fler sidor i den än i de flesta böcker jag skrivit, eftersom jag mest skrivit lättläst och bilderböcker. 
 
Nästa grej jag ska göra är att läsa igenom kommentarer från ett annat förlag angående en annan bok som är tänkt att komma ut nästa sommar. Det är lite text som behövs ta bort för att det ska passa på sidorna, och det är lite fakta som behövs läggas till så att det blir jämnt fördelat över hela boken. Och så behöver jag se över slutet, men där har jag faktiskt fått en idé som jag tror kan funka. 
 
Sen måste jag ta rast i några timmar och vila hjärnan, och kanske, kanske jobbar jag en timme till ikväll. Det är en helt ny text som ska skrivas. Gör jag det inte ikväll så gör jag det nog på lördag eller söndag. Egentligen tycker jag ju mest om att vara ledig på helgerna, men jag jobbar faktiskt hellre en timme då och då än sitta allt för många timmar på samma dag, för det brukar inte gå så bra då.
 
Avslutar med en rolig grej, fick höra att den här boken sålt jättebra!
 
 
Det tycker jag är väldigt roligt, särskilt som det kommer en uppföljare i januari! (Om något minst lika obehagligt och spännande som myror!)
 
Ha en trevlig helg!