På skolbesök!

Kommentera
Den här veckan, förra veckan, och nästa vecka är jag på Fränstaskolan på skolbesök. Det är faktiskt en skola jag jobbat på för en så där 12 år sedan ungefär. Det är också en skola som ligger väldigt nära där jag bor, några mil bort faktiskt, vilket är jätteskönt. Nog för att det kan vara trevligt att åka långt och besöka skolor på andra ställen och sova på hotell, men jag föredrar att sova hemma så fort det går. Jag har valt att resa strax över två timmar till skolor, och sedan föstås strax över två timmar hem, flera dagar i rad, hellre än att sova kvar på hotell. 
 
Eleverna på Fränstaskolan får höra lite om hur det är att vara författare, och sedan får de göra skrivövningar. De har fått välja själva, och hittills varit väldigt överens, om att det är skräck vi ska jobba med. Så vi har funderat på läskiga plaster, läskiga ljud, läskiga lukter, osv, för att sedan skriva korta historier med syfte att skrämmas. Sån tur att skrämma barn/ungdomar är en av mina favoritsysselsättningar! 
 
På måndag ska jag på ett spännande möte om läsfrämjande, det blir intressant att se vad det ger!
 
Ha en spökig dag!