December

Kommentera
Hittills har vl kanske inte december varit den bästa månaden i mitt författarliv. Jag har fått besked om två stipendium jag sökt, och det blev avslag på båda. Sen gick min dator sönder helt plötsligt, och det blev lite krångligt. Jag var mitt uppe i ett manus som det var lite brådskande med, så fick paniklåna en dator i väntan på att få hem den nya jag beställde. Några manus som jag hade hoppats skulle vara klara för tryck innan jul kommer inte att bli det (skönt att bli färdig med saker liksom). Jag ska inte göra så mycket med dem, kolla igenom en sista gång att allt stämmer bara, men det är ändå sånt som tar lite tid och energi, och nu läggs på januari istället. (Och då är det release för Fiskstjärtarna med en Stockholms-resa och bokfrukost inbokad!)
 
Sen var det väl inte så mycket mer än så som gått dåligt, men det räcker väl till tycker jag... Nu är ju halva december kvar, och jag väntar på royaltyutbetalningar från två förlag. Har ingen aning om hur mycket de kommer att hamna på, men har jag tur väger det ju upp så att december blir en riktigt trevlig månad. Jag väntar också på royalty från en utlandsförsäljning, och avtal från agent på några böcker som jag ännu inte fått skriva avtal på än. Så det kanske blir rätt bra ändå det här, om jag har tur!
 
Och stipendium får jag ta och söka igen nästa år. 
 
Nu har jag inte så mycket jobb kvar att göra innan jag ska ta en (inte så lång som jag hade önskat men ändå hyfsat) lång semester. 
 
I januari kommer som sagt Fiskstjärtarna, om jag minns rätt är det den 10/1. Familjen Skurk och jakten på snömannen kommer också i januari, och Monsterhotellet - Kloakmonstret checkar in, ett monster som inspirererats nästan till 100% av ett vinnande bidrag i en monstertävling. Så roligt! 
 
Tills dess tipsar jag om att köpa (eller låna) min senaste bok, Chippen från tippen och stora Bosse. Fantastiska hundillustrationer av Emmalill Frank, och vi skänker 20% av vår vinst till föreningen DogRescue. Köper du en bok hjälper du alltså även gatuhundar i Rumänien att få ett bättre liv! Det är de väl värda?
 
 
Ha en mysig jul!