Nytt år!

Kommentera
Nu är det 2020 och jag kommer verkligen att få tänka mig för när jag signerar böcker så jag inte skriver fel år. Jag har hunnit signera en hittills, en present till en skola jag var på förfatatrbesök på förra terminen och som skickade fantastiska spökhistorier till mig. Klart dom måste få en bok då liksom! :)
 
Jag hade tänkt vara ledig rätt mycket i december, mest gjort lite småsaker. Men så blev det inte. Först fick en av mina hundar (Bobby) öroninflammation, och då var det lite veterinärbesök och örontvätt som tog tid, och sen blev jag superförkyld och var sjuk från julafton och hela vägen över det nya året och så några dagar till. Fy fan. Så jag hann inte göra ett dugg av det jag hade tänkt, och inte hann jag vara ledig och ha det trevligt heller. Men, nu har jag hunnit ta igen det mesta av det jag hade tänkt göra, jag har skickat in ett vuxenboksmanus och jag har redigerat nästa års julbok, Monsterhotellet - Jakten på jultomten. En monsterdeckare i 24 kapitel, perfekt att läsa 1-24 december. Jag tycker att dn är riktigt rolig och ser verkligen fram emot att få se bilderna till den. 
 
 
Jag väntar också på att få lite friex av några av årets första böcker. Del 4 i faktaserien Intresseklubben fick jag redan i december, den kom ut förra veckan och heter Fiskstjärtarna. Superfin och var väldigt rolig att skriva. Sen kommer det en ny Monsterhotellet och en ny Familjen Skurk, de tror jag att jag får i slutet av den här veckan eller i början av nästa. Det blir roligt. 
 
Det blir också roligt att åka till Stockholm i slutet av den här månaden för att berätta om Fiskstjärtarna på ett frukost-event som Rabén & Sjögren ordnat, och efter det ska jag på både ett faktaboksmöte och ett bilderboksmöte på förlaget. Det ser jag verkligen fram emot. 
 
Jag ser också fram emot att snart få ett avtal i postlådan från ett helt nytt förlag, där min första bok ska komma ut till hösten. Alltid roligt med nya samarbeten, och min känsla hittills är att det verkligen kommer att bli superbra!
 
Jag ska göra en liten önskelista på saker jag vill ska hända under 2020 också. Jag brukar göra en sån och varje år hittills har faktiskt flera saker av de jag önskat blivit verklighet. De som inte blivit det kan man ju alltid återanvända året efter (som t.ex. att få ett stipendium från Författarfonden...).
 
 
 
Tills dess, ha en fin dag!