Skolbesök i Åre

Kommentera
Igår och idag har jag varit på skolbesök på två olika skolor i Åre kommun. Det var lite väl långt att åka emellan, så en natt på hotell blev det, Holiday Club i Åre.
 
Jag hade hoppats på att kunna visa upp ett ex av min allra senaste bok, Pom och Rio - Loppisfyndet, som ges ut av Hegas förlag, men de hann inte komma innan jag åkte igår, utan kom i dag. Så på hemvägen stannande jag till på Ica och hämtade ut paketet, och har hunnit bläddra och provläsa lite. Det är alltid lika kul att få hålla i den färdiga boken första gången. Även om jag sett den på dator innan den tryckts så är det inte samma sak som att få se den på papper.
 
Så här fin är den:
 
 
Den är illustrerad av Mads Ellegård Skovbakke, och mer info om boken finns här.
 
Så här står det om boken på Hegas hemsida:
 
Pom och Rio vill leta skatter på loppis! Det finns så mycket knasiga och spännande saker där. Undrar om det finns någon skattkista någonstans? Eller hittar de kanske något ännu bättre?

Tillsammans med kompisarna Pom och Rio har du aldrig tråkigt! Kort och kärnfull text med livliga och skruvade bilder. Lär känna dessa knasiga filurer på ett vardagsäventyr med extra skratt.
 
Det allra bästa med boken tycker jag är att det är den första i en serie, det kommer alltså fler, förhoppningsvis många fler, äventyr med Pom och Rio i framtiden. Och jag ska faktiskt få se bilderna till bok nummer 2 inom en snar framtid. Det ser jag fram emot!
 
Ha en fin kväll!