Nära döden-upplevelse

En kommentar
Igår hände det hemskaste jag varit med om när det gäller mitt skrivande. (Inräknat är mail om anus (manus) som jag skickat fler än en gång.) Jag hade skrivit ett barnboksmanus, och sedan, för att hålla mig till rätt fördelning av text/bild så använde jag det gamla manuset som mall. Sen råkade jag glömma att spara under nytt namn, så helt plötsligt var det gamla försvunnet. Spårlöst. Gick inte att få tillbaka. Svor fler svordomar än jag visste att jag kunde, eventuellt uppfann jag till och med några nya. Sen bad jag om hjälp i en författargrupp på Facebook, och typ tio minuter senare var problemet löst. 
 
Nu har jag (kanske) lärt mig en läxa!
 
Ha en bra dag!
 
1 p:

skriven

Det där är något jag också fsar för, jag spara på USB och mailar mig själv och har vissa mappar sparade på min gamla dator. Backup, backup...

Svar: Ja, jag brukar alltid vara så duktig, spara på mail och USB, och ofta har jag skrivit texten för hand först också, men den här gången hittade jag på allt vid datorn och sparade bara på skrivbordet. Sååå klantigt gjort, och jag är så glad att det gick att lösa, annars vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till.
Anna Hansson