Diskbråcksoperation!

Kommentera
Nu var det länge sedan jag skrev något, och det är på grund av en diskbråcksoperation. Inte min egen, men lilla gosgrisen Selmas!
 
 
Bilden är från 2015, när vi nästan nyss hade hämtat henne. Och det är Dolly som syns i bakgrunden förstås. 
 
Selma fick ont i benet för några veckor sedan, åtminstone trodde vi det eftersom hon skrek till ibland när hon backade, och ibland när hon hoppade ner från soffan. Veterinären hittade inget fel på benet, men trodde att hon kanske hade ont i öronen. 100 besök senare, eller åtminstone 3-4, kom man fram till att det var ett diskbråck i nacken hon hade, och när det inte fungerade att vila bort det fick det bli en operation. 
 
Efter den behövde hon dygnet runt-passning, hur mycket medicin som helst, och en hel del gos. Och idag, 16 dagar senare, mår hon faktiskt ganska bra! Så nu har jag tid att jobba igen, och en hel del att ta igen. Nya manus som ska skrivas, gamla som ska redigeras, texter som ska läsas igenom innan tryck, och skolbesök som ska förberedas. Nästa vecka åker jag till exempel till Gävle, och hälsar på några klasser där. Det ska bli superroligt!
 
Jag ska försöka uppdatera mer så fort jag har tid, för det är en hel del som har hänt under den här tiden, även om jag inte gjort så mycket!
 
 
Ha en fin kväll!