En dålig recension från BTJ

Kommentera
I mitt förra inlägg delade jag av mig av väldigt posotiva recensioner från BTJ, det är såna jag tycker bäst om. Men, då och då komer det ju faktiskt någon mindre rolig, och konstigt vore det väl annars tänker jag, eftersom alla inte kan gilla allt jag skrivit. Och det vore väl lite fisigt av mig att inte dela med mig av hur en sån kan se ut också?
 
Så här skriver Eva Pettersson om Saga och fölet:
 
I en så kort bok kan det inte handla om mycket utveckling eller fördjupning. Det är vad det är, mer övning än läsupplevelse.
 
 
 
 
 
Inte världens sämsta recension kanske, men lite tråkig ändå. Det är ju en kort bok, det är ju det som är meningen. Det är meningen att man ska läsa den när man precis lärt sig läsa, så det är klart att det handlar om lästräning. Men min förhoppning är ju att barnen faktiskt också ska få en läsupplevelse, tycka att det är en rolig och spännande bok!
 
Har jag tur nu så spelar den här recensionen ingen roll, det är en av många delar i en serie och har de andra delarna uppskattats på bibliotek så tror jag nog att man köper in även den här. Men, har jag otur kan det innebär många färre inköp än om det hade varit en positiv recesension. Det återstår att se!
 
Ha en mysig dag!