100 bokkontrakt!

Kommentera
Förra veckan nådde jag ett av mina mål när det gäller skrivandet. Bokkontrakt nummer 100 låg i min postlåda och bara väntade på att bli påskrivet. 
 
Jag firade med att vara med i lokaltidningen, och sen gjorde jag inte så mycket mer. Åt inte ens ostbågar. Och nu har jag redan skrivit på bokkontrakt nummer 101, så nu går det liksom inte att fira...
 
Får vänta till nummer 125 nu, eller kanske den första vuxenboken. Jag har en ny version av ett manus inskickat till ett förlag som jag verkligen hoppas ska säga ja. Jag har ju skrivit en lättläst vuxenbok tidigare, men det här är ett "vanligt" manus och jag håller tummarna så hårt att jag knappt kan skriva några nya manus medan jag väntar! (Jo, det kan jag. Men jag kollar mailen flera gånger om dagen för att se om de kanske har svarat!)
 
Angående det där kontraktet nummer 100, så var det på en barnbok för barn i förskoleålder, och huvudpersonen (huvudhunden?) är, åtminstone i dagsläget, en av mina tre franska bulldoggar, Fantastiska Fanny. Jag hoppas att hon fortfarande är en hund när boken kommer ut, men det kan man aldrig veta säkert hur det blir.
 
Så, nu har två av mina tre hundar jobb. (Dolly har ju serien om Dolly Detektiv!) Det är bara Selma kvar nu, men får jag som jag vill dröjer det inte länge förrän det kommer en bok även om henne!
 
 
Ha en fin kväll!