På att göra-listan

Kommentera
Den här att göra-listan som jag har (i huvudet) verkar bara växa ju mer jag blir klar med... 
 
Just nu ska jag tydligen gör det här:
 
* Skriva på ett än så länge hemligt ungdomsboksprojekt tillsammans med en annan författare
* Skriva på ett inte alls så hemligt barnboksprojekt tillsammans med en annan författare
* Skriva fler manus i serien om Monsterhotellet, med mig själv
* Sätta ihop en slags skiss över ett projekt jag pitchat för ett förlag, så att de ska se vad det är jag menar      egentligen. 
 
Den sista punkten ska jag se till att bli klar med nu i helgen. I fredags jobbade jag ingenting för då kastrerades Dolly Detektiv, så då var det fullt upp med lämning och väntan och hämtning och smärtstillande. Så då får jag ta och jobba en dag på helgen istället. Bästa med att vara författare, man kan (oftast) jobba när man vill! (Och strunta i att jobba när man inte vill!
 
De andra tre får jag jobba parallellt med under hösten sedan. Hoppas på att bli klar innan december, för i december vill då jag inte jobba. Då vill jag klä granen och se på julfilmer!
 
 
Ha en fin kväll!