Jobb igen

Kommentera
Jag har haft lite påskledigt, och lite ofrivilligt avbrott på grund av avgrävd strömkabel, men nu jobbar jag igen.
 
Idag har jag tittat på bilder till en kommande bilderbok, fått en förfrågan om att hålla i en skrivarkurs i slutet av sommaren, och mest av allt redigerat en hyfsat tjock barnbok för 9-12 år. Har kommit så långt som till sidan 30 av 102, så det är väl inte helt omöjligt att jag hinner klart redan innan helgen, men har satt en deadline till mig själv på söndag kväll i alla fall. Sen kommer jag antagligen att behöva läsa igenom allt minst en gång till innan tryck, jobbigt med långa böcker! (Börjar ångra att jag fått för mig att jag ska skriva vuxenböcker nu...)
 
Imorgon hoppas jag att få lite besked om en ny lättläst serie som förhoppningsvis ska ges ut snart, vad den ska handla om och lite sånt, så att jag kan sätta igång med att få texterna klara. Och så hoppas jag att jag hinner redigera 30 sidor till, minst, på manuset jag hållit på med idag. 
 
Egentligen borde jag kika i mina gömmor efter något gammalt manus att prova med igen, skickade ett till förlag senast i december och har inte ens fått svar av alla än, men medan jag väntar kan jag ju se om det finns något annat jag kan prova att skicka iväg. Man vet ju aldrig!
 
Avslutar dagens inlägg med en bild på en tidigare utgiven bok som jag tycker passar bra att läsa nu när det snart är sommar och zoo-säsong!
 
 
 
 
Ha en mysig dag!