Nej tack...

Kommentera
Nej tack, vi vill inte ge ut din bok. Inte exakt så stod det i mailet, men ungefär. Mitt vuxenboksmanus som jag skickat till värsta frömförlaget, som var intresserade, bad mig skriva om, funderade och diskuterade, som jag väntade på svar på i tio månader och sedan fick ett nej tack.
 
Fy, vad tråkigt! Men sånt händer, och det finns ju många andra förlag, så nu är det väl bara att skicka in och hålla tummarna igen då och hoppas på ett svar innan 2018 är slut... 
 
Och så skriver jag väl lite barnböcker under tiden, för det verkar uppenbarligen gå bättre. Förra veckan fick jag besked om att det blir två böcker till i serien På prao. Jag tänker inte avslöja än vilka yrken de kommer att handla om, men jag kan säga så mycket som att jag faktiskt skulle kunna tänka mig ett av jobben, medan jag är alldeles för lat för det andra... 
 
På prao - Biblioteket, en bok som jag hoppas finns att låna på många (alla) bibliotek inom en snar framtid, om inte redan nu!
 
Ha en fin dag!