2018!

Kommentera
Gott Nytt År! (Lite i efterskott så där!)
 
Nu är det ett nytt år, och då tror jag alltid att det ska hända så mycket mer och så mycket roligare saker än året innan. Och jag har alltid en massa förhoppningar om vad som ska hända med mitt skrivande och mina böcker. 
Det här hoppas jag ska hända under året:
 
1. Jag ska få utlandskontrakt i minst ett till land (har just nu flera böcker som är översatta, eller håller på att översättas till danska, och en som håller på att översättas till koreanska)
 
2. Jag ska hamna högre upp på topp 200-listan över de mest utlånade författarna i Sverige (2017 var jag på plats 105, i år hoppas jag få vara med på topp 100)
 
3. Att jag ska få ett stipendium från Författarfonden (för nej, jag fick inget i december och det var elfte gången jag sökte utan att få, nu hoppas jag på juni istället)
 
Sen hoppas jag förstås som alltid att jag ska få fler manus antagna och att mina utgivna böcker säljer bra, men det känns ju så självklart att jag önskar det att jag inte ens behöver skriva upp det. 
 
 
Ha en fin kväll!