Slut på semestern! (Nästan!)

Kommentera
Jag har inte alls haft lika lång semester som jag först tänkte ha, knappt någon alls känns det som. Men några veckor har jag ju varit ledig i alla fall. 
 
I början av sommaren, början av juni närmare bestämt, var jag i Sveg i två veckor eftersom jag fått ett vistelsestipendium till Mankellgården. Det blev lite Dollarstore, mycket myggor, en hel del björnbajs, eventuellt en björn (nåt som lät i skogen i alla fall och det är väl nära nog), en workshop på Svegs bibliotek, och just ja, två manus skrivna! Ett om att jobba på ett sågverk, i På prao-serien, och ett om Monsterhotellet, det om kloakmonstret (tävlingsvinnaren!). 
 
Sen var det tänkt att det skulle bli en tredje del i serien om Vampyris, och det hoppas jag fortffarande att det blir, men det blev lite omkastningar i utgivningen och istället skrev jag en ny del i serien om Familjen Skurk. Sen tittade jag igenom några böcker som snart skulle skickas till tryck, och efter det kunde jag äntligen ta semester! 
 
Nästa år vill jag ha längre, att vara ledig är ju det bästa som finns, men huvudsaken är väl att man hinner bli utvilad och peppad på att jobba igen, och det har jag blivit. I slutet av juni tänkte jag att jag kanske aldrig mer skulle lyckas skriva en bok, men i slutet av juli hade jag börjat fundera på nya idéer, och nu i början av augusti har jag bestämt mig för att semestern får vara slut, åtminstone på deltid. Jag behöver göra ett arbetsmaterial till Familjen Skurk och den magiska julklulan, som snart kommer ut, och förbereda en workshop som jag ska ha på Timrå bibliotek i mitten av augusti. Tänkte dock inte jobba ihjäl mig, så tror det får räcka så. Sen har jag ett manus att gå igenom efter förslag på ändringar från förlaget, och det tänkte jag ägna andra halvan av augusti åt, sen börjar jag nog jobba "på rikitgt" efter det. 
 
Räknade precis ihop 112 utgivna böcker, den senaste, Märkliga djur och knasiga kryp, kom ut i juni på Rabén & Sjögren. Passar för 3-6 år och borde finnas att låna på de flesta bibliotek. Har fyra böcker som kommer ut nu i augusti/september också, så 116 kommer jag snart upp i. När är det dags att fira, väntar man till 150 eller passar man på vid 120 eller 125?
 
 På jakt efter björn, en av böckerna som kommer ut till hösten!
 
Ha en fin dag!