Årsavslutning!

Kommentera
Nu skriver alla god jul och vi hörs nästa år till höger och vänster, och jag tänker att jag väl inte ska vara sämre.
 
Jag har en del att göra även över jul och nyår, men ingenting som känns särskilt jobbigt, och inget direkt deadline. Det känns bra!
 
Jag räknade ihop hur många böcker det blivit under 2020, och det är hittills 22 utgivna, men det kommer en i slutet av december också så totalt 23 böcker + 4 häften men målaruppgifter och detektivuppgifter (Dollys Detektivklubb). 

Nästa år blir det nog fler... Jag hade en hel del tid över att skriva på i våras när jag inte kunde åka på några skol-eller biblioteksbesök. Hösten såg bättre ut men nu får vi väl se hur det blir till våren igen. Jag är lite orolig över hur biblioteksersättningen för det här året kommer att se ut också, med så många stängda bibliotek och begränsade öppettider, och nu rekommendationer om att hålla sig därifrån. Men jag hoppas att 2021 blir ett bra år ändå, även om jag skulle få mindre ersättning för årets utlån än vad jag fick i år för 2019 års utlån. Jag har ju till exempel några lättlästa vuxenböcker som ska komma ut, och har jag tur händer det väl något mer trevligt också. Ett utlandskontrakt kanske? Något sånt fick jag inte i år. Inte heller fick jag vara med i Kulturrådets barnbokskatalog, och inte fick jag vare sig ett stipendium från Författarfonden eller ett från Författarnas kopieringsfond. Men men, det kanske är bra det med, då har jag ju något att önska mig inför nästa år?
 
På återseende då!
 
God Jul och Gott Nytt År!