Juklappstips till barn som vill bli skrämda...

Kommentera
Till lite äldre barn som gillar att bli lite rädda har jag flera böcker som kan passa.
 
Den längsta och absolut läskigaste boken är den här:
 
 
Den är skriven för 9-12 år, men jag skulle säga att den snarare är för 11-12 än för 9-10, för den är rätt så obehaglig på sina ställen. Endast för barn som inte är mörkrädda om man säger så!
 
Lite kortare och lite mindre läskig (men fortfarande läskig!) är den här:
 
 
Och varför inte en av mina favoriter, Faraos förbannelse:
 
 
Den innehåller en hel del fakta om mumier, och så lite myter förstås!
 
 
Alla böckerna går att köpa på Adlibris och Bokus, och låna på bibliotek. Och det går att hitta fler än de här som kanske kan passa, prova att söka på mitt namn på någon av sidorna jag skrev om och se vad som kommer upp! :)
 
Ha en fin kväll!