Ny bok!

Kommentera
Nu har Fredagskväll i kompiskojan äntligen kommit ut, en bilderbok på rim inspirerad av Dans Anderssons Helgdagskväll i timmerkojan.
 
 
Det är Kikkuli förlag som ger ut boken, och Maria Andersson Keusseyan som står för bilderna. Hon har även illustrerat alla böcker om Drutten och Plutten, samt flera av mina faktaböcker.
 
Så här står det på baksidan av boken:
 
Tre kompisar, en koja, en övernattning.
I mörkret lyser ögon, och konstiga ljud hörs.
Vågar de stanna kvar hela natten?
 
Imorgon ska jag hämta mina friex, det ska bli spännande att få bläddra i boken på riktigt, det är rätt stor skillnad jämfört med att titta på sidorna i en dator tycker jag.
 
Och på måndag kommer nästa bok ut, Pom och Rio - Loppisfyndet, lättläst för 6-9 år och min första bok på Hegas förlag. Jag hoppas att friexen inte dröjer allt för länge, för även den ser jag ju fram emot att få bläddra i på riktigt!
 
Ha en bra lördagskväll! (Det här borde jag ju ha skrivit igår!)