Fler avtal!

Kommentera
Ibland känns det som att det inte händer så mycket alls, och sen kommer det två avtal på samma gång.
 
Igår skrev jag på avtal för två nya böcker i En liten bok om mycket... -serien. Det finns sedan tidigare tre böcker i serien, En liten bok om mycket bajs, En till liten bok om mycket bajs och En liten bok om mycket kiss. Nu blir det två till spännande faktabilderböcker om... ja, det vågar jag faktiskt inte avslöja än för jag vet inte när de här kommer ut än och det känns alltid bäst att vänta lite så att ingen annan författare hinner skriva en bok om samma ämne/ämnen.
 
Igår började jag också med research till min nästa faktabilderbok, men jag hann inte så långt. Just research-delen brukar kunna ta ganska lång tid när jag skriver en faktabok. Ibland så lång tid att jag tänker att jag ska sluta skriva faktaböcker, men sen kommer jag alltid på något nytt jag vill skriva om och så blir det en till. Nästa år blir det nog någon slags rekordår när det gäller faktaböcker för mig, Beta Pedagog kommer att ge ut ett gäng, Rabén & Sjögren kommer att ge ut tre stycken och sen hoppas jag att det blir någon fler på något annat förlag också.
 
Nu ska jag fortsätta med researchen jag började på igår!
 
Ha en fin kväll!