Författarbesöket

En kommentar
Idag tänkte jag berätta lite om författarbesöket jag var på i torsdags. För er som inte läste då kan jag lite snabbt berätta att jag och Marie Nilsson träffade en högstadieklass där alla hade läst Wanted.
 
Eleverna hade fått fundera på frågor de ville ställa, och det var allt i från Hur mycket tjänar man på varje bok till Hur tänkte ni egentligen när ni dödade ... redan i första kapitlet?
 
Vi var där i 40 minuter, och tiden gick väldigt snabbt kan jag säga. De hade funderat ut många och bra frågor som vi försökte svara på så gott vi kunde. Det bästa med besöket var att någon frågade vad som hände sen, eftersom det slutade med att hela klassen ska jobba med egna fortsättningar på boken fram till jul. Sedan ska vi få läsa!
 
Det kommer att bli jättespännande, och risken/chansen är nog stor att även vi börjar fundera på vad det egentligen är som händer sen...
 
Ha en härlig dag!
 
 
1 Fia Filur:

skriven

Vad roligt! Alltid kul med engagerade ungdomar som läst och ställer frågor. Måste vara en energikick :)

Svar: Ja det var verkligen jätteroligt! Ska träffa en klass på en annan högstadieskola om 2 veckor, jag hoppas att det blir lika bra!
Anna Hansson