Favoritcitat 5

2 kommentarer
Sist men inte minst kommer ett citat från min senaste bok.
 
- Allt vi behöver är en bra idé, sa jag i ett försök att peppa de andra. En bra idé och en miljon kronor.
- Eller en miljon bra idéer och en krona, föreslog Millan.
 
(Maja och Millan, Alla har dansfeber)
 
 
Alla har dansfeber
 
 
Ha en underbar dag!
 
1 Mia Skrifver:

skriven

Kul att ha följt dina citat. Men jag undrar, hur har du valt vad du vill betrakta som favoritcitat?

Svar: Det är baserat på en högst vetenskaplig undersökning... Nej då, det är mina egna favoritcitat i böckerna. Såna jag kommer på mig själv att tänka på ibland, en del kan jag komma på mig själv att gå runt och skratta åt, som det från Drutten och Plutten och det Millan i Dansfeber säger om att julen inte är en säsong utan en känsla och den kan man ha året om.
Jag blev intervjuad av Barnens Bibliotek för ett tag sedan, och en fråga var då vad jag hade för favoritcitat från någon av mina böcker, och då tänkte jag att nu kunde jag ju passa på att dela med mig av ett från varje bok!

Har du något favoritcitat från någon av dina böcker?
Anna Hansson

2 Mia Skrifver:

skriven

Ja, det har jag nog. Ett som var tänkt som titel till exempel. Men egentligen, väl som du, att det finns flera citat jag gillar. Blev lite glad när någon plockade upp citat ur min bok i samband med det där sid 52-citaten som snurrade förra veckan. Just den raden kan jag gilla just nu, också för att det faktiskt var någon annan som lyfte fram orden. "Med den mjuka lite färgade hyn, som är len och ändå skrovlig."

Svar: Vilken komplimang att någon citerade din bok! Och det var ett härligt citat! :)
Anna Hansson